آ
-
آزمون تافل
استعارههای وجهنمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبانشناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]
-
آموزش زبان عربی
واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]
-
آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان (آزفا)
تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]
-
آموزش مجازی
آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]
-
آواشناسی آکوستیک
نقدی بر مقالة «بررسی صوتشناختی رخداد انسدادی چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]
-
آواشناسی شنیداری
بررسی صوتشناختی و شنیداری واکههای سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]
-
آواشناسی صوتشناختی
واکههای سادة لری مینجایی: یک بررسی صوتشناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]
ا
-
ابداع
بررسی فرایندهای واژهآفرینی و واژهسازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسیزبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]
-
ابهام
انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]
-
اختلالات زبان
مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیمکرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]
-
اخفاء
فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]
-
استان کردستان
رابطۀ بین هویتپذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]
-
استعاره
مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیمکرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]
-
استعاره
رابطۀ استعاره و بیادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]
-
استعارۀ دستوری بینافردی
استعارههای وجهنمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبانشناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]
-
اشتقاق
بررسی فرایندهای واژهآفرینی و واژهسازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسیزبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]
-
اشتقاق در پایه
کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات ردهشناختی زبان در تحلیلهای صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]
-
اقلاب
فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]
-
انگارۀ تداعی کلمات
خطاهای زبانی دانشآموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روانشناسیزبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]
ب
-
بی ادبی
رابطۀ استعاره و بیادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]
-
بافت
رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]
-
بزرگسالان فارسیزبان
نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]
-
بسامد
واکههای سادة لری مینجایی: یک بررسی صوتشناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]
-
بست چاکنایی
نقدی بر مقالة «بررسی صوتشناختی رخداد انسدادی چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]
-
بند موصولی فاعلی و مفعولی
نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]
پ
-
پارامتر جایگاه هسته
کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات ردهشناختی زبان در تحلیلهای صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]
-
پیبست
دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]
-
پردازش نحوی
انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]
ت
-
تحلیل گفتمان انتقادی(CDA)
تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]
-
تحلیل گفتمان انتقادی کلاسی (CCDA)
تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]
-
ترتیب واژه
ردهشناسی ترتیب واژهها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]
-
ترجمه
انتقال معانی حرف جر «باء» به حرفاضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]
-
ترکیب
بررسی فرایندهای واژهآفرینی و واژهسازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسیزبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]
-
تسلط سازهای
تحلیلی کمینهگرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]
-
تصریف فارسی و انگلیسی
بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]
-
تعبیر معنایی
رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]
-
تعداد وابستهها
شناسایی تعداد و نوع وابستههای گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسیزبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]
ج
-
جملات مسیر باغی
انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]
چ
-
چارچوب ذاتی
تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]
-
چارچوب نسبی
تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]
-
چارچوبهای ارجاع مکانی
تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]
-
چاکناییشدگی
نقدی بر مقالة «بررسی صوتشناختی رخداد انسدادی چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]
ح
-
حالت
دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]
-
حالت فاعلی ـ مفعولی
نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]
-
حالت کنایی ـ مطلق
نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]
-
حالتنما
نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]
-
حرکت نحوی
کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات ردهشناختی زبان در تحلیلهای صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]
-
حروف جر/ اضافه
انتقال معانی حرف جر «باء» به حرفاضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]
-
حوزۀ مبدأ
رابطۀ استعاره و بیادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]
خ
-
خطاهای زبانی
خطاهای زبانی دانشآموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روانشناسیزبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]
-
خواندن خودگام
نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]
د
-
دال شناور
تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهمکُنِش دالهای شناور در گفتمان رمان «سالهای ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]
-
دال مرکزی
تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهمکُنِش دالهای شناور در گفتمان رمان «سالهای ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]
-
درسنامه
معرفی و نقد کتاب مبانی ردهشناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]
-
دیرش
بررسی صوتشناختی و شنیداری واکههای سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]
-
درگیرسازها
بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانیهای تحلیف رؤسای جمهور ایالاتمتحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]
-
دستور نقشگرای نظاممند
استعارههای وجهنمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبانشناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]
-
دستور نقشگرای هلیدی
بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]
-
دستور وابستگی
شناسایی تعداد و نوع وابستههای گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسیزبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]
ر
-
ردهشناسی
معرفی و نقد کتاب مبانی ردهشناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]
-
ردهشناسی زبان
ردهشناسی ترتیب واژهها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]
-
رنگواژه
هزاروششصد رنگواژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]
-
روش فعالیت ـ محور
واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]
-
رویکرد ادراکی
رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]
-
رویکرد تکواژبنیاد
رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]
-
رویکرد واژهبنیاد
رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]
ز
-
زبان
تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]
-
زبان
انتقال معانی حرف جر «باء» به حرفاضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]
-
زبانپریشی
مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیمکرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]
-
زبان خُلُصی
ردهشناسی ترتیب واژهها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]
-
زبان شناسی
تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]
-
زبانشناسی.
معرفی و نقد کتاب مبانی ردهشناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]
-
زبان فارسی
آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]
-
زبان فارسی
هزاروششصد رنگواژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]
-
زبان فارسی
رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]
-
زبان کردی
رابطۀ بین هویتپذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]
-
زبان معیار
زبان معیار و شاخصهای آن در نوشتههای تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]
-
زبانهای رده آمیخته
کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات ردهشناختی زبان در تحلیلهای صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]
س
-
ساخت هجایی
نقدی بر مقالة «بررسی صوتشناختی رخداد انسدادی چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]
-
ساخت واژه
هزاروششصد رنگواژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]
-
سازه
واکههای سادة لری مینجایی: یک بررسی صوتشناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]
-
سازههای بسامدی
بررسی صوتشناختی و شنیداری واکههای سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]
-
سالهای ابری
تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهمکُنِش دالهای شناور در گفتمان رمان «سالهای ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]
-
سبکشناسی نثر
زبان معیار و شاخصهای آن در نوشتههای تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]
-
سخنرانیهای تحلیف
بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانیهای تحلیف رؤسای جمهور ایالاتمتحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]
-
سرعت پردازش
نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]
-
سطح فرامیانی
واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]
-
سطوح زنجیری و زبرزنجیری
واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]
-
سوسور
تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]
ص
-
صوتشناسی
بررسی صوتشناختی و شنیداری واکههای سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]
ض
-
ضربالمثل
مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیمکرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]
غ
-
غیبت رسانه ای بینافردی
رابطۀ استعاره و بیادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]
-
غیرفارسی زبانان
آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]
ف
-
فارسیآموز چینی
واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]
-
فارسیآموز غیرایرانی
واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]
-
فارسی معیار
بررسی صوتشناختی و شنیداری واکههای سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]
-
فرافکنی نمودی
تحلیلی کمینهگرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]
-
فرافکنهای نقشی
کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات ردهشناختی زبان در تحلیلهای صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]
-
فرایندهای رنگواژهسازی
هزاروششصد رنگواژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]
-
فرضیۀ مبتدابودگی
نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]
-
فرهنگ
تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]
-
فعالسازی واجی
خطاهای زبانی دانشآموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روانشناسیزبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]
ق
-
قیاس
رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]
-
قرآن
انتقال معانی حرف جر «باء» به حرفاضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]
-
قرآن کریم
فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]
ک
-
کردی جنوبی
دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]
-
کودکان
بررسی فرایندهای واژهآفرینی و واژهسازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسیزبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]
-
کودکان 10 تا 12 ساله
شناسایی تعداد و نوع وابستههای گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسیزبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]
گ
-
گادامر
تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]
-
گره اسناد
تحلیلی کمینهگرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]
-
گروه اسمی
واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]
-
گروه اسمی
شناسایی تعداد و نوع وابستههای گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسیزبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]
-
گروه اسمی انگلیسی
خطاهای زبانی دانشآموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روانشناسیزبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]
-
گفتمان آزفا
تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]
-
گویش تالشی سهسار
نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]
-
گویش خوافی
بررسی صوتشناختی و شنیداری واکههای سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]
ل
-
لاکلائو
تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهمکُنِش دالهای شناور در گفتمان رمان «سالهای ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]
-
لری مینجایی
واکههای سادة لری مینجایی: یک بررسی صوتشناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]
م
-
مبتداسازی
کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات ردهشناختی زبان در تحلیلهای صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]
-
محدودیت
بررسی هسته در برخی گروههای نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانشآموز کمشنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]
-
محمدعلی اسلامی ندوشن
زبان معیار و شاخصهای آن در نوشتههای تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]
-
محور جلوـ پشت
تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]
-
محور چپ ـ راست
تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]
-
مدل فراگفتمانی هایلند
بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانیهای تحلیف رؤسای جمهور ایالاتمتحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]
-
مرگ زبانی
رابطۀ بین هویتپذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]
-
معانی
انتقال معانی حرف جر «باء» به حرفاضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]
-
مفعولنما
دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]
-
مقدمه شاهنامه ابومنصوری
بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]
-
موضوع
تحلیلی کمینهگرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]
-
مؤلفههای ردهشناختی
ردهشناسی ترتیب واژهها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]
ن
-
نام گذاری
رابطۀ استعاره و بیادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]
-
نثر تحقیقی (دانشگاهی)
زبان معیار و شاخصهای آن در نوشتههای تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]
-
نشانداری
بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]
-
نشانگرهای احتیاطی
بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانیهای تحلیف رؤسای جمهور ایالاتمتحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]
-
نشانگرهای تاکیدی
بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانیهای تحلیف رؤسای جمهور ایالاتمتحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]
-
نشانههای سجاوندی
انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]
-
نظام آوایی
واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]
-
نظریة بهینگی
بررسی هسته در برخی گروههای نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانشآموز کمشنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]
-
نظریۀ بهینگی
فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]
-
نظریۀ صرف طبیعی
بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]
-
نقد
معرفی و نقد کتاب مبانی ردهشناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]
-
نقص شنوایی
بررسی هسته در برخی گروههای نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانشآموز کمشنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]
-
نیمکرۀ چپ
مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیمکرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]
-
نیمکرۀ راست
مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیمکرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]
-
نمود
نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]
-
نمود واژگانی
تحلیلی کمینهگرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]
-
نوای گفتار
انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]
-
نوشتار
واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]
-
نوع وابستهها
شناسایی تعداد و نوع وابستههای گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسیزبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]
و
-
وابستههای پیشین و پسین
شناسایی تعداد و نوع وابستههای گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسیزبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]
-
واژگان زبان فارسی
خطاهای زبانی دانشآموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روانشناسیزبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]
-
واژهآفرینی
بررسی فرایندهای واژهآفرینی و واژهسازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسیزبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]
-
واکههای ساده
واکههای سادة لری مینجایی: یک بررسی صوتشناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]
-
واکههای سادۀ واجی
بررسی صوتشناختی و شنیداری واکههای سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]
-
وجه
بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]
-
وجه فعلی
بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]
-
وجهنمایی
استعارههای وجهنمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبانشناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]
-
وحدت شکلی
بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]
-
ویروس کرونا
آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]
-
وندایک
تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهمکُنِش دالهای شناور در گفتمان رمان «سالهای ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]
ه
-
هرمنوتیک
تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]
-
هسته
بررسی هسته در برخی گروههای نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانشآموز کمشنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]
-
همگانیهای زبان
ردهشناسی ترتیب واژهها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]
-
همگونی جایگاه تولید خیشومی
فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]
-
هویتپذیری زبانی
رابطۀ بین هویتپذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]